torsdag 4 mars 2010

Nu är det nära

Dagarna går fort och snart har även denna torsdag rusat förbi. Nu är det bara 2 dagar kvar tills jag påbörjar min resa neröver.

Så här är det tänkt:

På lördagmorgon skjutsar mamma mig till Sundsvall där jag sätter mig på tåget ner till Stockholm. Väl där tar jag mitt pick och pack ut till Gustavsberg där jag sover över hos mina kusiner tills på söndag.

Tidigt på söndagmorgon får jag skjuts ut till Arlanda och mitt plan till Amsterdam. 1,5 timme senare flyger jag därifrån och landar i Accra runt 21.00 på kvällen, lokal tid.

Väl där möter en person från volontärresor upp mig och skjutsar mig till mitt boende för natten. Tydligen skulle han/hon stå med en lapp som det står SYTO på. Det stod även i ett berv som jag fick hemskickat att jag inte fick följa med någon annan som erbjöd mig hjälp. För att vara på den säkra sidan kunde jag ringa och höra med någon av mina kontaktpersoner så att det verkligen vart rätt. Om jag hittar dit jag ska var ju en annan fråga.... Det märks väl:)

/ En nervös tjej

0 kommentarer:

Bloggintresserade